Da li su Vaši zaposleni zadovoljni na svom radnom mestu?

Manjak motivacije kod zaposlenih ne utiče samo na njihov rad i angažovanje, već i na samu kompaniju.

Prema Gallup-ovom istraživanju State of the Global Workplace, samo 23% zaposlenih entuzijastično je oko svog posla, 15% zaposlenih je apsolutno nezainteresovano, a ostalih 65% daje samo svoj minimum i ne osećaju se inspirisano na radnom mestu.

Danas, zaposleni žele jasne granice između posla i privatnog života. Čak 80% zaposlenih kaže da je jedan od faktora za odabir posla kako će taj posao uticati na balans između privatnog života i posla. Demotivisanost zaposlenih neretko potiče iz poslova koji zadiru u privatni život. Fleksibilnost radnog mesta smatra se jednim od kljičnih faktora za motivisanje zaposlenih. Pored toga, poslodavci moraju biti transparentni i otvoreni u komunikaciji i delegiranju posla i pružanju resursa i podrške zaposlenima koja im je potrebna da bi uspeli u svojim ulogama.

Prema anketi koju je sproveo UKG, 1 od 3 zaposlena kaže da njihov menadžer ne prepoznaje svoj utisak na mentalno stanje svoijh zaposlenih. Čak 30% zaposlenih kaže da retko ili nikad ne razgovaraju sa svojim menadžerima o količini posla koju imaju. 

Zato je važno da menadžer u svoj pristup i način rada unese i osobine trenera, i postave se kao lideri. Oni imaju odgovornost da podstiču efikasnost zaposlenih i osiguraju da oni ostanu angažovani u svom radu. Razumevanjem šta motiviše pojedinca, moguće je otključati puni potencijal svakog zaposlenog i konstruktivnije usmeriti njegovu energiju.

Kako motivisati i podržati Vaše zaposlene?

Postavlja se pitanje: kako Vi, kao HR profesionalci, možete da pomognete zaposlenima da se osećaju bolje na svom radnom mestu?

Mat Gavin sa Harvard univerziteta ističe nekoliko saveta kako da motivišete zaposlene:

  • Prepoznajte Vaše zaposlene i njihov trud: Bitno je primetiti sve što zaposleni čine za nas, da li to bilo u opisu njihovog posla ili ne. Kada podržavate njihov rad i njihove odluke, biće motivisaniji da daju što više sebe na poslu, i spremniji da podele svoje ideje s vama.
  • Delegirajte posao u timu: Podela rada i delegiranje obaveza igraju veliku ulogu u životu zaposlenih, te sa njima treba razgovarati o količini posla koji imaju. Važno je otruditi se da se obaveze podele u odnosu na snage i razvojne olasti zaposlenih, kako bi svako mogao da bude što produktivniji i zadovoljniji svojim poslom, ali i da dobije priliku da radi na sopstvenom profesionalnom razvoju.
  • Poštujte svoje zaposlene: U istraživanju koje su sproveli HBR i The Energy project, otkriveno je da su zaposleni koji smatraju da se njihovi lideri prema njima odnose s poštovanjem 63% zadovoljniji svojim poslom, 55% angažovaniji, 58% više fokusirani, a verovatnoća da će ostati u svojoj organizaciji je 110% veća.

Traliant nudi još neke savete:

  • Naučite kako da prepoznate znake stresa: Neki uobičajeni znaci su izostanak i kašnjenje, smanjenje radnog učinka, promene raspoloženja i promene ličnosti. Ovi znaci mogu dovesti do burnout-a i problema sa mentalnim zdravljem zaposlenih, što ne utiče samo na njih, već i na kompaniju.
  • Prepoznajte nesklad između preferencija i zahteva posla zaposlenih: Kada zaposleni rade poslove koji ne odgovaraju njihovim interesima, veštinama ili vrednostima, mogu se osećati demotivisano i iscrpljeno – osoba sa kreativnim talentima može se osećati sputano u strogo strukturisanom administrativnom okruženju. S druge strane, zahtevi posla koji prevazilaze lične kapacitete i afinitete mogu izazvati stres i frustraciju. Usaglašavanje individualnih preferencija sa radnim obavezama ključno je za postizanje optimalne efikasnosti i zadovoljstva na radnom mestu.
  • Budite uzor zaposlenima: Ako vi imate zdrave navike, zaposleni će Vas u tome pratiti. To uključuje uzimanje pauza i odmora, izdvajanje vremena za vežbanje i druge aktivnosti koje smanjuju stres, izbegavanje e-pošte i tekstova nakon radnog vremena i podsticanje zaposlenih da učine isto.
  • Tražite povratne informacije od zaposlenih: Povratne informacije možete dobiti putem različitih kanala komunikacije, kao što su ankete, (onlajn) kutije za predloge i grupe resursa zaposlenih. Davanje mogućnosti zaposlenima tokom cele godine da podele svoje stavove i promene prioriteta pomaže organizaciji da ponudi pogodnosti koje zadovoljavaju potrebe zaposlenih i organizacije. 

Koje alate možete koristiti?

Da biste saznali šta motiviše Vaše zaposlene, preporučuje se da koristite adekvatne metode procene motivacije. SHL Upitnik Motivacije (MQ) pomaže nam da izgradimo angažovane zaposlene sa visokim učinkom, usklađivanjem individualne motivacije zaposlenih sa timskim i ciljevima organizacije. Ovaj Upitnik, sa svojih 18 dimenzija, pomaže da procena pokretača zaposlenih ne bude igra pogađanja. Svojim metrijskim karakteristikama osigurava procenu zasnovanu na podacima, i ističe se po svojoj validnosti, pouzdanosti i objektivnosti.

SHL MQ je zasnovan na strogim istraživanjima i temeljnim proverama u praksi. SHL usavršava svoje alate za procenu motivacije, osiguravajući da obuhvate čitav spektar onoga što pokreće pojedince na poslu. Svaka dimenzija uključuje specifične psihološke potrebe i želje, a ta dubina i širina stvaraju nijansiranu sliku onoga što zaista motiviše vaše ljude.

Motivisanost i zadovoljstvo zaposlenih nije odgovornost samo samih zaposlenih, već i HR profesionalaca i menadžmenta, ali i cele organizacije. Adekvatnom procenom motivacije i planskim merama možete stvoriti radno okruženje koje podstiče motivaciju, produktivnost i zadovoljstvo svakog, te tako najbolje motivisati zaposlene i poboljšati rad same kompanije.