Šta Sam Naučio o Svom Talentu i Talentu Drugih?

“Strahinja, tokom studiranja psihologije si se zainteresovao za HR i onda za marketing. Kako si došao do te tranzicije?” 

Kada me je moja mentorka ovo pitala pre godinu dana, odgovorio sam joj da sam već tokom studija koristio sve prilike za praksu u ovim oblastima kako bih, nadajući se našao poziciju gde mogu da kombinujem marketing i HR.  

Želim da učestvujem u tvojoj viziji PsyConsulting-a kao kompanije koja pruža klijentima personalizovana rešenja. Zatim kompaniji koja u isto vreme nakon svakog projekta dobija priznanje od strane naših klijenata za kvalitet rada i profesionalnu podršku u odabiru i razvoju talenta. 

Nakon godinu dana u PsyConsulting-u mogu strukturiranije da odgovorim:  

Prvi put kada stupiš u kontakt sa ljudima koji opet rade sa ljudima, vidiš da zaista imaju jedinstvene izazove sa kojima se susreću. Ne možemo da ih smestimo u jedan kalup, već je potrebno da negujemo personalizovan pristup i “outside of the box” razmišljanje kako pristupiti nekom izazovu sa kojim se nismo do sada susreli.  

Mojih godinu dana u PsyConsulting-u

Kada sagledamo širu sliku procesa selekcije kandidata, zadržavanja i internog razvoja talenta u kompanijama, postoje dve strane medalje. Pored pružanja rešenja za kompanije i izvođenja projekta, podjednako je važno da taj proces bude prijatan i da znači svima koji će učestvovati u assessmentima.  

Naučio sam da talenat nije nešto nemerljivo i da se ne može predstaviti nekim koeficijentom, već gledamo širu sliku. 

  • Šta je kompaniji potrebno od kandidata u vidu kompetencija? Koje neće biti značajne samo za trenutnu poziciju, već dugoročno za uspeh kompanije i visok performans tog zaposlenog. Procenjujemo potencijal, sa time u vezi na kom nivou je trenutno razvijen i predlažemo konkretne akcione korake za razvoj. 
  • Ne pristupamo isključivo samo na jedan način (koučing ili implementacija upitnika ličnosti), već sagledavamo celu sliku čoveka, naročito kada je u pitanju interni razvoj. Zaposleni i njihovi planovi, ambicije i šta žele da postignu su u ravni sa dugoročnim ciljevima kompanije pomoću naših talent rešenja. 
  • Najviše je značilo HR menadžerima koji su prošli naše sertifikacione treninge je to što smo im pomogli da budu što sigurniji u svojim odlukama. Svaki proces selekcije kandidata, strategije za zadržavanje talenata i konstruisanje programa za njihov razvoj je izazov za sebe. Zato je SHL metodologija i naša podrška omogućila da zajedno dođemo do najefikasnijih rešenja. 

Na ličnom planu bih istakao da za sve moje ideje u marketingu, a ima ih mnoštvo koje želimo implementirati su uvek dobile adekvatnu podršku i smernice. Sama ideja kao pojam je gotovo ništavna ako je usmeno iskomuniciramo i tu stanemo, zato sam oduvek imao slobodu da sam osmislim rešenje kako će to izgledati, pokušamo i vidimo. Savršen balans između pružanja slobode, sopstvene inicijative i podrške koju sam dobijao.  

Sama ideja kao pojam je gotovo ništavna ako je usmeno iskomuniciramo i tu stanemo.

Moj najveći izazov je trenutno, ali koji će verovatno i ostati je ujedno i onaj koji rado prihvatam. Kako iskomunicirati tržištu poslovnu psihologiju kao rešenje u ovoj borbi za talentima? Upravo kroz pružanje najveće vrednosti SHL metodologije – People Science. People Answers.  

Još jednom, mogu samo biti veoma zahvalan svojoj mentorki na razvojnim prilikama, slobodi koju mi je dala da izrazim svoje ideje i podršci koju dobijam prilikom implementacije marketinških ideja.

Strahinja Krstić – Marketing Communications Specialist at PsyConsulting an SHL Reseller Partner.

Razvoj mojih marketinških ideja nekada idu u paraleli sa razvojem SHL rešenja. Psihološka procena kandidata ili zaposlenih ide u paru sa time šta je trenutno kompaniji potrebno od talenta. Shodno tome, marketinške strategije treba da idu uporedo sa potrebama tržišta u globalu, ali i sa individualnim potrebama klijenata koje možemo dobiti aktivnim slušanjem i pružanjem najveće vrednosti SHL metodologije – People Science. People Answers.